Nuffnang Head

Friday, March 4, 2011

Rekod tanpa kalah S’wak lebur



Rekod tanpa kalah S’wak lebur


by Wan Ali Amit. Posted on March 1, 2011, Tuesday
Mohd Zaki kecewa pemain gagal manfaat peluang ketika tewas di Pasir Gudang
KUCHING: Rekod tanpa kalah skuad Sarawak akhirnya lebur di Stadium Pasir Gudang, Johor petang semalam (Isnin) apabila mereka kecundang 0-2 dalam saingan Liga Perdana 2011 menentang pasukan MP Muar Johor.
Kedua-dua gol pasukan tuan rumah dijaringkan pada babak kedua iaitu minit ke-61 dan 67 perlawanan.
“Pasukan kita beraksi baik sepanjang babak pertama. Tetapi pemain-pemain kita gagal menembusi gawang lawan meskipun mereka memperoleh peluang keemasan,” kata ketua jurulatih merangkap pengurus pasukan Sarawak, Mohd Zaki Shaikh Ahmad kepada Utusan Borneo ketika dihubungi di Johor petang semalam.
Mohd Zaki mengakui bahawa beliau kecewa dengan kekalahan itu kerana anak-anak buahnya banyak melepaskan peluang untuk menghasilkan jaringan.
Katanya, peluang terbaik skuad negeri menghasilkan jaringan seawal minit pertama apabila tiga pemain kita hanya berdepan dengan seorang sahaja pemain lawan iaitu penjaga golnya.
“Saya kecewa dengan kegagalan tiga pemain kita iaitu Zamri Morshidi, Bobby Gonzales dan Azizan Saperi yang hanya berdepan dengan penjaga gol sahaja di depan gawang lawan.
“Kececewaan menghantui kita setelah mereka gagal melakukan penyudahan dengan berkesan meskipun peluang sudahpun terbuka,” kata Mohd Zaki dengan nada amat kecewa.
Bagaimanapun, Mohd Zaki akui anak-anak buahnya banyak melakukan kesilapan mudah sehingga membolehkan pemain-pemain lawan senang melakukan serangan.
Beliau percaya jika pemain-pemain mampu mengekalkan rentak terbaik mereka seperti mana dalam empat perlawanan lalu sudah pasti mereka sekurang-kurangnya mampu membawa balik satu mata dari Johor.
“Semuanya tidak menjadi… Para pemain kita nampak banyak melakukan kesilapan mudah dan mereka juga sering kehilangan kawalan bola,” katanya.
Justeru, Mohd Zaki berharap para pemain tidak akan mengulangi kesilapan mudah dalam perlawanan-perlawanan seterusnya.
Skuad negeri akan meneruskan perjuangan mereka dalam saingan Liga Perdana apabila menanti kunjungan pasukan pelawat, KL Sime Darby FC di halaman sendiri, Stadium Negeri Petra Jaya pada 11 Mac ini.
Pasukan Sarawak hanya beraksi satu perlawanan sahaja sepanjang Mac ini sebelum mereka meneruskan cabaran menentang Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Stadium Paroi, Negeri Sembilan pada 1 April depan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Body